Zbanowanie strony przez Google to najwyższa kara jaką może otrzymać witryna internetowa. Wskutek zbanowania przez Google strona znika z indeksu wyszukiwarki. Co oznacza, że witryna, jej podstrony oraz subdomeny nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
W konsekwencji zanika organiczny ruch na stronie. Za co przeglądarka może zbanować stronę? Poniżej zaprezentujemy najpopularniejsze przypadki.
Banowanie strony zwykle jest konsekwencją łamania wytycznych Google dla webmasterów oraz różnych błędów. Do najczęstszych błędów webmasterów należą: blokowanie robotów w pliku robots.txt, nieprawidłowa konfiguracja CMS oraz błędne nagłówki HTTP w witrynie. Ponieważ algorytmy Google wysoko cenią treści oryginalne, unikatowe i przydatne, ban zostanie nałożony na strony zawierające zduplikowane treści, plagiaty oraz ukryte treści - na przykład tekst napisany białą czcionką na białym tle czy wklejanie jak największej ilości słów kluczowych. Karze podlegają także próby oszukania algorytmów - gdy strona inne treści prezentuje użytkownikom, a inne wyszukiwarce. Negatywnie oceniane są także linki pozyskiwane przy pomocy systemu wymiany, co w konsekwencji tworzy niskiej jakości linki oraz powiela spam.
Jeśli podejrzewasz, że Twoja strona została obciążona banem, skorzystaj z prostej metody sprawdzenia. W wyszukiwarce wpisz komendę: site:nazwadomeny.pl. Jeśli nie ukażą się żadne wyniki, oznacza to, że Twoja strona została ukarana. Otrzymanie kary to nie koniec świata i nie koniec Twojej witryny. Należy odszukać i zlikwidować przyczynę. Niezbędne będzie przeprowadzenie dogłębnego audytu SEO. W tym przypadku odradzamy samodzielny, podstawowy audyt - lepiej skorzystać z pomocy profesjonalisty wyposażonego w niezbędne narzędzia analityczne. Im dłużej trwa ban, tym gorzej dla pozycjonowania strony, dlatego należy dołożyć wszelkich starań, żeby szybko zlokalizować i naprawić przyczynę. Zła wiadomość jest taka, że działania naprawcze i zdjęcie bana nie są zajęciem na kilka godzin, ale mogą potrwać od 3 do 6 miesięcy.
Gdy błędy zostaną poprawione, należy dodać witrynę do Narzędzi dla Webmasterów Google i przesłać prośbę o zdjęcie bana. W tym celu skorzystaj z formularza „Żądanie ponownego rozpatrzenia”. Po usunięciu bana dołóż wszelkich starań, aby zapewnić stronie dobry content i poprawić jej pozycję w wyszukiwarce. Wystrzegaj się działań black hat SEO oraz innych niedozwolonych technik. Jeśli nie masz doświadczenia w marketingu sieciowym, zwróć się po pomoc do doświadczonych specjalistów. Wówczas zyskasz pewność, że Twoja strona zyska wysokie oceny botów Google i nowy ruch organiczny.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.