Stworzenie własnej witryny zaczyna się od wyboru nazwy i wykupienia domeny, następnie przystępujesz do wyboru serwera, a na końcu zaczyna się najbardziej czasochłonna część – projekt.
Proces tworzenia nowej strony wymaga połączonych wysiłków programisty, grafika oraz copywritera. Zastanawiasz się pewnie jak długo potrwa, i czy można jakoś skrócić czas oczekiwania? Zobaczmy.
Na pierwszym etapie pracy to klient jest osobą, od której zależy, jak długo potrwa realizacja zamówienia. Projekt zaczyna się od rozmów z klientem o jego koncepcji strony i potrzebach. Omawiana jest strona graficzna i funkcjonalna, analizowane są koszty i czas potrzebny na wdrożenie rozwiązań. Czas potrzebny na wykonanie strony internetowej zależy od poziomu skomplikowania projektu i wybranych funkcjonalności. Zaprojektowanie strony – wizytówki wymaga zwykle 3-5 dni pracy grafika i programisty, na stronę podstawową potrzeba 10-30 dni, a przygotowanie rozszerzonej strony z wieloma podstronami potrwa ponad 30 dni.
Na początku bardzo dokładnie przemyśl plan strony, jej strukturę, menu i zawartość poszczególnych zakładek oraz treści, jakie mają się w nich znaleźć. Wczuj się w rolę potencjalnego klienta i pomyśl, co będzie dla niego ważne zanim podejmie decyzję o wyborze Twojej firmy. Określ grupę docelową odbiorców – wiek, płeć, status zawodowy. Doprecyzuj, czy chcesz pozyskać nowych klientów, skupić się na promocji konkretnych produktów, jak uporządkować informacje, aby nawigacja na stronie była możliwie prosta.
Materiały, o które Cię poprosimy to logo, zdjęcia, teksty i dostępy do różnych aplikacji, które mają zostać wykorzystane w Twojej witrynie. Możesz bazować na własnej wiedzy i dotychczasowym doświadczeniu, a także zainspirować się wyglądem stron firm zagranicznych, które często znacznie wyprzedzają Polskę w dziedzinie rozwiązań technicznych i wyznaczają trendy.
Bardzo ważna jest treść Twojej strony. Dobrze przygotowana witryna pokazuje klientowi, jakie korzyści płyną z wyboru Twojej oferty. Jeśli nie znasz zasad pozycjonowania Google, albo nie masz lekkiego pióra, możesz zlecić przygotowanie materiałów profesjonalnemu copywriterowi. Dodatkowo, zastanów się nad stworzeniem strony także w wersji angielskiej, wówczas weź pod uwagę zlecenie przekładu profesjonalnemu tłumaczowi.
Po przekazaniu wszystkich materiałów, agencja kreatywna zbiera i analizuje informacje niezbędne do precyzyjnego wdrożenia strony internetowej. Na tym etapie będziesz w stanie zobaczyć wszystkie zmiany on-line. Zapoznasz się z podstronami i funkcjonalnościami strony i zobaczysz, jak prezentuje się na urządzeniach mobilnych.
Po zaakceptowaniu wyglądu strony głównej i wszystkich jej podstron, wdrożymy system do zarządzania stroną, podepniemy bazę danych i skonfigurujemy niezbędne wtyczki, integracje, dodamy treści i zdjęcia. Ostatni etap to testowanie strony pod względem błędów oraz wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Na tym etapie szukamy ewentualnych pomyłek i wadliwych linków.
Dobry projekt strony internetowej wymaga pracy wielu osób i sporego nakładu czasu. Pamiętaj, że witryna tworzona zbyt szybko i jak najtaniej, w przyszłości będzie źródłem wielu wydatków na poprawki i aktualizacje oraz, prawdopodobnie, nie zarobi na siebie ze względu na słabe pozycjonowanie. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnym wyglądzie, wysokiej użyteczności i przyjazności interfejsie, zainwestuj w pracę profesjonalistów. Jeśli chcesz porozmawiać o projekcie swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami. Rozwiejemy Twoje wątpliwości i przygotujemy szczegółową wycenę.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.