Google News to internetowy kanał agregujący wiadomości z całego świata. Algorytmy Google analizują i klasyfikują artykuły z wielu różnych źródeł, a następnie organizują je w listy newsów.
Kanał Google News funkcjonuje jako odrębna sekcja wyszukiwarki, a prezentowane w nim artykuły podzielone są w zależności od zainteresowań, języka czy lokalizacji i posortowane w grupy tematyczne.
Google News to strona poświęcona wiadomościom, publikuje więc przede wszystkim treści informacyjne dotyczące konkretnych wydarzeń. Nie zakwalifikują się tutaj ogłoszenia, treści poradnikowe czy recenzje produktów.
Algorytm Google samodzielnie dodaje zaufane strony do Google News. Jeśli regularnie publikujesz ciekawe treści, a Twoja strona posiada wysoką ocenę, być może już znalazła się w Google News. Sprawdzisz to, wpisując w wyszukiwarce operator „Site:” oraz nazwę swojej witryny. Następnie przechodzisz do zakładki „Wiadomości” - jeśli lista jest pusta, Twoja strona wymaga manualnej konfiguracji.
Samo dodanie strony do Google News zajmie Ci zaledwie kilka minut.
Chociaż konfiguracja zajęła niewiele czasu, przed Tobą jeszcze czas oczekiwania na zakończenie procesu weryfikacji. Zajmuje on zwykle od 2 do 4 tygodni.
Artykuły, które decydujesz się opublikować w Google News powinny być unikalne i rzetelne, napisane z zachowaniem zasad ortografii i interpunkcji. W każdym tekście powinien znaleźć się podpis autora oraz dane kontaktowe zawarte w stopce. Google News zabrania publikacji danych poufnych - takich, jak dokumentacja medyczna - oraz treści o charakterze seksualnym, treści promujących przemoc, nienawiść bądź dyskryminację oraz treści zachęcających do dokonywania czynów niebezpiecznych lub zabronionych przez prawo. Ponadto publikowane artykuły nie mogą naruszać praw autorskich. Dodatkowo, Google nie zezwala na publikację treści sponsorowanych, które nie zostały jako takie oznaczone. Zadbaj o przygotowanie unikalnej treści oraz ciekawego nagłówka, w którym umieścisz słowa kluczowe - pomoże Ci się wyróżnić i zwiększyć zasięgi.
Główną ideą Google News jest sprawne dostarczanie rzetelnych informacji czytelnikom z całego świata. Kluczowym aspektem wymagań technicznych będzie zatem łatwość skanowania i indeksowania strony przez roboty Google. Wersja AMP strony nie jest obowiązkowa, jednak pomoże w szybszym ładowaniu się treści. Adresy URL powinny być statyczne - publikowane treści powinny znajdować się pod jednym adresem. Treść artykułu musi być widoczna w kodzie źródłowym jako jeden spójny blok, bez dodatkowych elementów. Zwróć też uwagę na meta tag robots - nie możesz blokować botom Google dostępu do treści, które mają się znaleźć w Google News.
Google News działa w 127 krajach i notuje miesięcznie niemal pół miliarda odsłon. Dołączenie do Google News pomoże Ci pozyskać nowych odbiorców i zwiększyć ruch na Twojej stronie. Jeśli decydujesz się na taką formę promocji swojej witryny, opracuj dokładną strategię działania uwzględniającą nadchodzące zmiany - między innymi wyszukiwanie głosowe czy treści audio w postaci podcastów.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.