Algorytmy rządzą internetowym światem. Każdy Twój krok, każdy wpis, każdy produkt jest przez nie analizowany tysiące razy dziennie. To one decydują, jak wysoko w wynikach wyszukiwania pojawi się Twoja strona.
Możesz się tym faktem denerwować albo się z nimi zaprzyjaźnić i wykorzystać ich możliwości dla dobra swojego biznesu. Poniżej znajdziesz praktyczne porady, dzięki którym samodzielnie i szybko zoptymalizujesz swoją stronę.
Rozpoczynając optymalizację, przyjrzyj się informacjom, które zamieszczasz na stronie. Czy są one oryginalne, rzetelne, ciekawe? Czy treść artykułów jest dopasowana do profilu Twojego biznesu i dostarcza użytkownikom wartościowej wiedzy? Algorytmy przyglądają się zachowaniom osób odwiedzających stronę - jak długo na niej przebywają, czy często wracają, czy w jakichś częściach witryny zatrzymały się na dłużej.
Teksty, które zamieszczasz powinny być dość obszerne. Staraj się wyczerpująco opisać swój produkt czy usługę. W ten sposób Twoja strona stanie się bardziej wartościowa i pomoże użytkownikom podjąć decyzję o zakupie. Twórz oryginalne opisy, nie kopiuj treści ze stron producentów czy Twoich konkurentów. Postaraj się, aby teksty były atrakcyjne wizualnie. Stosuj podkreślenia, kursywę, wypunktowanie, odpowiednio duży i czytelny font, a także zadbaj o to, aby treść została wyjustowana. Dłuższe artykuły opatrz odpowiednimi nagłówkami: H1, H2, H3. Pomogą botom określić strukturę tekstu.
Wartościowa treść to połowa sukcesu, druga połowa zależy od słów - kluczy. Do każdego produktu czy usługi przygotuj listę słów kluczowych - tych ogólnych i dłuższych, bardziej szczegółowych. Jeśli prowadzisz usługi lokalne, dodaj do nich nazwę miejscowości. Postaraj się wykorzystać w artykułach i opisach przynajmniej kilka słów kluczowych, jednak rób to naturalnie, używając także synonimów.
Tytuł Twojej strony jest jednym z najważniejszych czynników technicznych. Na jego podstawie algorytmy oceniają tematykę strony i pojawia się on w wynikach wyszukiwania. W tytule warto umieścić nazwę Twojej firmy, jej lokalizację i przynajmniej jedno słowo kluczowe. Pamiętaj, że, aby został prawidłowo wyświetlony, nie może przekraczać 55 znaków. W przypadku podstron dopilnuj, aby każda z nich miała unikalną nazwę.
Opis meta description wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania tuż po tytule i adresie URL witryny. Powinien być ciekawy i zachęcać użytkownika do odwiedzenia strony. Nie zostawiaj pustego miejsca - jeśli zrezygnujesz z opisu, wyszukiwarka uzupełni go sama, wybierając fragment z treści strony. W ten sposób tracisz kontrolę nad tym, jak wyświetlane są Twoje podstrony w wynikach organicznych.
Atrakcyjne zdjęcia potrafią znacząco przyspieszyć decyzję klienta o zakupie. Dosłownie kupujemy oczami. Jednak duża ilość zdjęć może spowolnić ładowanie witryny, co ma znaczenie i dla algorytmów, i dla mniej cierpliwych użytkowników szukających informacji. Warto zadbać o kompresję grafik tak, aby ich wielkość nie przekraczała 200 KB. Nazwy zdjęć są przetwarzane przez algorytmy i widoczne dla użytkowników, dlatego unikaj automatycznie generowanych nazw. Warto wykorzystać słowa kluczowe, pamiętając, że nazwa nie powinna być zbyt długa, a jej poszczególne elementy należy rozdzielić „-”.
Często ignorowaną kwestią są alternatywne opisy zdjęć. Wyświetlane są w czasie ładowania się strony i opisują to, co znajduje się w grafikach i wykresach. Są odczytywane przez roboty Google, więc w łatwy sposób pozwalają jeszcze lepiej przekazać, jakie produkty czy usługi oferuje Twoja witryna. Zanim opublikujesz zdjęcie czy grafikę, koniecznie zwróć uwagę na prawa autorskie. Najłatwiej jest, oczywiście, użyć własnych zdjęć, które możesz dowolnie modyfikować. Jeśli ich nie posiadasz i nie chcesz inwestować w sprzęt fotograficzny, możesz skorzystać z banków zdjęć, np. Unsplash, Pixabay, Pexels.
Istnieją dziesiątki różnych działań, które możesz podjąć, aby zoptymalizować samodzielnie swoją witrynę. My omówiliśmy te najważniejsze, których zastosowanie szybko przełoży się na lepszą pozycję Twojej strony. Aby dokładnie sprawdzić, które elementy Twojej witryny potrzebują zmian i naprawy błędów, powierz ją w ręce profesjonalistów. Specjaliści SEO z naszej agencji interaktywnej przyjrzą się działaniu Twojego serwisu, przeanalizują problemy i poprawią pozycjonowanie. Nie czekaj, zadzwoń już dziś i umów się na indywidualną konsultację!
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.