Karta produktowa to najważniejszy element e-commerce. To w tym miejscu klient podejmuje decyzję o zakupie Twojego produktu lub o rezygnacji z niego, i to właśnie tutaj decyduje, czy chce poznać pełną ofertę sklepu. Dobrze przygotowana karta oddziałuje nie tylko na klienta, ale także na roboty indeksujące wyszukiwarki.
Algorytmy Google doceniają merytoryczną i fachową wiedzę, dzięki czemu Twoja strona strona zyskuje wysoką ocenę, a dzięki użyciu słów kluczowych, wzrasta także jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Jak stworzyć idealną kartę produktową do Twojego sklepu internetowego? Usiądź wygodnie i pozwól, że poprowadzimy Cię przez meandry tego procesu.
Każda karta produktu powinna obowiązkowo zawierać dokładną i zrozumiałą nazwę produktu oraz jego cenę. Pamiętaj, że nic nie sprawia tak wielkiej satysfakcji podczas zakupów, jak świadomość znalezienia wyjątkowej okazji. Dlatego wyróżniaj informację o promocji, sezonowej obniżce, ofercie limitowanej. Umieść także koszt przesyłki i wyróżnij informację o ewentualnej darmowej dostawie.
Kluczową kwestią jest opis produktu. Powinien zawierać najważniejsze informacje - takie, jak wymiary, skład materiału czy parametry techniczne, jednak nie może zanudzać czytelnika. Najlepiej przyjmowane są opisy oryginalne, niebanalne i przygotowane z poczuciem humoru. Prawidłowy opis powinien także zawierać słowa kluczowe, dzięki którym strona zyskuje wysokie pozycje w wyszukiwarce.
Opis należy opatrzyć wysokiej jakości zdjęciami. Dobrze jest pokazać jego działanie i zastosowanie w praktyce - ściany pokoju pomalowane Twoją farbą, czy sukienka na modelce. Świetnie sprawdzą się tutaj zdjęcia w technologii 3D, dzięki którym klient dokładnie obejrzy nawet najdrobniejsze detale. Możesz także sięgnąć po nowatorską metodę - nagrać video o produkcie. Po prawej stronie opisu powinien się znaleźć tak zwany CTA - call to action - czyli wezwanie do działania w postaci haseł „dodaj do koszyka”, „dodaj do ulubionych” czy kup teraz”.
Na stronie produktu warto umieścić chat lub formularz kontaktowy. Dzięki nim klient może skonsultować swoje wątpliwości z obsługą sklepu w wygodny dla niego sposób. Im szybszy kontakt zwrotny ze strony sprzedawcy, tym większa szansa na zakup.
Gdy uzupełnisz już wszystkie niezbędne informacje, spróbuj wczuć się w rolę niepewnego klienta. Co Ciebie przekonałoby do zakupu? Czy masz jakieś obawy związane z przesyłką bądź płatnością za zakupy? Z tych rozterek powstają dodatkowe elementy, które warto umieścić w karcie produktowej. Przede wszystkim dobrze widoczną informację o czasie przesyłki i możliwości zwrotu. Potencjalny klient chce wiedzieć, jak może zapłacić i ile będzie czekać na dostarczenie towaru.
W karcie produktowej umieść informację o dostępności produktu - czy jest on na stanie, musi zostać sprowadzony z magazynu, czy w danym okresie jest w ogóle niedostępny. Warto umieścić opcję „powiadom o dostępności” - wówczas klient otrzyma informację mailową o ponownej dostępności towaru, co zwiększa szansę, że dokona zakupu właśnie w Twoim sklepie zamiast poszukiwać nowego dostawcy. Bardzo motywująco działa także umożliwienie użytkownikom tworzenia własnych list życzeń. Wishlista pozwala klientom tworzyć własne zestawy, porównywać różne opcje i powracać do nich w przyszłości, jeśli nie zdecydują się na zakup przy pierwszej wizycie.
Niektórzy właściciele sklepów rezygnują z wprowadzenia systemu ocen i recenzji w obawie o negatywne komentarze. Jednak pozytywne oceny produktów zwiększają zaufanie nowych klientów do Twojego biznesu, który zyskuje na atrakcyjności i rozpoznawalności. A wysokie oceny odwiedzających przełożą się na lepszą ocenę algorytmów wyszukiwarki Google. Wykorzystaj też social media - proś swoich klientów o ocenę zakupu na fanpage Twojego sklepu, a pod każdym produktem dodaj przycisk „udostępnij”, który umożliwi klientom szybkie przesłanie linku do produktu innym użytkownikom.
Karta produktowa ma decydujący wpływ na decyzję o zakupie, dlatego warto włożyć sporo wysiłku w jej dokładne przygotowanie. Przy projektowaniu uwzględnij specyfikę branży, w której działasz, oraz wygodę użytkowników. Wszystkie opisy zawarte w karcie powinny zostać przygotowane zgodnie z zasadami SEO.
Każdy projekt jest indywidualny, potrzebuje uwagi i dokładnego planowania. Pomogę Ci w realizacji Twoich pomysłów i zrobię wszystko, abyś osiągnął swój cel.